FANDOM

Tsumugi Shirogane Galeria Portrety Cosplay
Kaede-Akamatsu-Pixel-for-Spoiler-Template

Na całej tej stronie, łącznie z galerią znajdują się spoilery do gry Danganronpa V3: Killing Harmony. Czytasz na własną odpowiedzialność.

Cosplay jest jedną z form wyrażania miłości!

–Tsumugi Shirogane, prolog

Tsumugi Shirogane

Tsumugi Shirogane

Shirogane

Talent Superlicealna Królowa Cosplayu
Data urodzenia 15 Sierpnia
Płeć Kobieta
Wzrost 174 cm
Waga 51 kg
Grupa krwi A
Status Martwa
Aktor głosowy Mikako Komatsu
Debiut Danganronpa V3: Killing Harmony
Przynależność Akademia Utalentowanych Więźniów

Tsumugi Shirogane (白銀 つむぎ Shirogane Tsumugi) - jeden z bohaterów gry Danganronpa V3: Killing Harmony, Superlicealna Królowa Cosplayu, członkini Morderczego Szkolnego Semestru.

Tsumugi Shirogane jest osobą która przyczyniła się do śmierci Rantaro Amami i Kaede Akamatsu. Została ogłoszona mianem głównego antagonisty. Do jej egzekucji przyczynił się K1-B0. Wraz z Shirogane, umiera także Monokuma.

Wygląd

Tsumugi jest wysoką dziewczyną, z bardzo długimi, dosięgającymi do jej kolan włosami. Jej oczy są jasne, a tuż przed nimi widnieją okrągłe okulary bez oprawek.

Jej ubranie składa się z długiej koszuli oraz spódnicy, na długości kolan, która jest ozdobiona sześcioma białymi guzikami, znajdującymi się na wysokości talii. Koszula związana jest pomarańczową kokardką. Założone ma także czarne pokolanówki i szare buty.

Tsumugi jest opisywana jako typowa dziewczyna-otaku.

Osobowość

Tsumugi to postać, która uprzejmie zwraca się do innych, lecz potrafi bardzo ożywić się podczas rozmów, jeśli jej temat zejdzie na cokolwiek związanego z cosplayem.

Jest ona bardzo przyjaźnie nastawiona wobec innych osób, ale posiada tendencję do ich ignorowania, jeśli aktualnie nad czymś rozmyśla.

Jako, że Tsumugi jest Superlicealnym Cosplayerem, uwielbia ona tworzyć kostiumy, jednak ich nie nosi, gdyż niezbyt lubi być w centrum uwagi. Nienawidzi używać strojów cosplayerów, którzy dbają bardziej o wygląd niż o miłość do serii, więc samodzielnie tworzy kostiumy, których głównym składnikiem jest miłość. Niezwykle kocha cosplayować, stwierdzając, iż cosplay to jedna z form wyrażania miłości.

Kiedy okazuje się być prowodyrem Morderczego Szkolnego Semestru, zachowuje się wręcz identycznie jak Junko Enoshima. Manipuluje innymi oraz jest okrutna, woląc zamordować Rantaro Amamiego i zrzucić całą winę na Kaede, aby Zabójcza Gra wciąż trwała. Oszukała jej ukochanych "kolegów z klasy", że jest przyjazną osobą, gdy tak naprawdę kierowała za kulisami Zabójczą Grą, upewniając się, iż wszystko poszło zgodnie z planem.

Czuje się dumna ze swoich cosplayi, więc przebierała się za "prawdziwe sobowtóry" postaci z Danganronpa: Trigger Happy Havoc i Danganronpa 2: Goodbye Despair. W ostatecznej rozprawie zaczyna zachowywać się bardzo arogancko, ciągle powtarzając, iż udawała ich przyjaciółkę oraz to, że obchodziła ją jedynie Zabójcza Gra, stwierdzając, iż uczestnicy urodzili się po to, aby wziąć udział w Zabójczej Grze, a także, że nie będą w stanie żyć poza światem Danganronpy.

Gdy przedstawiono ostateczne głosy, ukazano, iż nikt nie zagłosował. Tsumugi była tym zaskoczona, desperacko pytając, dlaczego świat chce żyć bez Danganronpy. Przed jej egzekucją, uznała, że nie interesuje się światem nie posiadającym Danganronpy.

Ta dramatyczna zmiana osobowości ukazała, iż ma ona taką obsesję na Danganronpie, że nie obchodzi ją to, iż dla zwykłej rozrywki, kazała prawdziwym ludziom się zabijać.

Zdolności

Superlicealna Mistrzyni Cosplayu

Tsumugi jest w stanie tworzyć wspaniałe kostiumy, a dzięki swoim sponsorom posiada dostęp do różnych drogich materiałów. Mimo tego, Tsugumi nie lubi ich zakładać - woli się skupiać na ich tworzeniu.

W rozdziale pierwszym, Shirogane informuje Kaede Akamatsu, iż jest uczulona na cosplayowanie żywych ludzi. Jednak w rozdziale szóstym jest w stanie cosplayować postacie z Danganronpa: Trigger Happy Havoc i Danganronpa 2: Goodbye Despair.

Historia

Przed akcją gry

Przeszłość

Tsumugi była popularnym cosplayerem. Chodziła ona do Dziewczęcej Akademii liliowej róży (百合薔薇女子学園).

Tsumugi była obsesyjną fanką reality show, zwanego Danganronpa, które stworzyło Team Danganronpa. Jej chora obsesja na punkcie serii, spowodowała, że ta nie czuła żadnej sympatii do osób zmuszonych do uczestnictwa w Zabójczej Grze, uznając ich jedynie za część rozrywki.

Kiedy została złapana przez Team Danganronpa, przeszła ona proces fabrykacji, gdzie stała się popularną Superlicealną Cosplayerką.

Przed Morderczym Szkolnym Semestrem

52-ga Zabójcza Gra

Tsumugi była normalną, nieutalentowaną licealistką, która została porwana przez Team Danganronpa. Nie wiadomo, kiedy ją porwano ani w jakim sezonie Danganronpy występowała, jednak gra przedstawiła, że uczestniczyła ona w minimum dwóch Zabójczych Grach. Wiadomo jest, iż brała udział w 52-giej Zabójczej Grze.

Tsumugi zaakceptowała uczestnictwo w Zabójczej Grze. Chciała przybrać rolę osoby stojącej za tym wszystkim, dlatego jej wspomnienia zostały zmodyfikowane w mniejszym stopniu niż innych. Wraz z przeszłością, utworzono Tsumugi nową osobowość oraz talent Superlicealnego Cosplayera, aby zadowolić widownie Danganronpy.

W 52-giej Zabójczej Grze, na Tsumugi oraz innym uczestniku, Rantaro Amamiemu wykonano egzekucję, która polegała na uczestniczeniu w kolejnym sezonie Zabójczej Gry, gdzie Tsumugi ponownie została prowodyrem, a Rantaro Superlicealnym Ocalałym, zaś K1-B0 kontynuował odgrywanie roli łącznika widowni z zewnętrznego świata.

Plan Gopher

Jako, że Tsumugi była prowodyrem, miała ona dostęp do Światła Wspomnień i w rozdziale 5 sfałszowała wspomnienia Shuichiego, Maki, Kiibo oraz Himiko.

Planem Gopher nazwano fałszywe wspomnienia stworzone dla wszystkich uczestników zabójczej gry, które rzekomo wydarzyły się przed rozpoczęciem Morderczego Semestru. Został on wcielony w życie przez rząd, po tym, jak mnóstwo meteorytów zderzyło się z Ziemią. Aby ochronić ludzką rasę przed wyginięciem, rząd zdecydował się wybrać określoną liczbę wyjątkowych istot ludzkich, wsadzić do statku kosmicznego, i pozwolić im uciec.

Tsumugi oraz piętnastu innych licealistów zostało wybranych do tego planu. Jako, że nie chcieli opuścić swoich rodzin, uciekli oni przed swoim wyznaczonym celem.

W tym samym czasie, ekstremistyczny kult urósł w siłę. Wierzyli oni, iż meteoryty były karą, którą sprowadziła na siebie ludzkość i starali się zapobiec Planu Gopher. W ten sposób po świecie zaczęli rozprzestrzeniać się "Superlicealni Łowcy", którzy polowali na szesnastu wybranych uczniów.

Rząd zadecydował się zapanować nad sytuacją, poprzez sfałszowanie śmierci wybrańców. Plan Gopher został wcielony w życie gdy Ziemia została zniszczona. Tsumugi i inni ruszyli w kosmos masywnym statkiem kosmicznym - prawdziwą formą Akademii Utalentowanych Więźniów.

Prawdziwe zdarzenia

W rzeczywistości wspomnienia uczestników o planie Gopher zostały fabrycznie stworzone przez Team Danganronpa na potrzebę zabójczej gry - 53 sezonu Danganronpy - popularnego serialu telewizyjnego. A Tsumugi grała rolę prowodyra Morderczego Semestru.

Morderczy Szkolny Semestr

Plan Tsumugi

Podczas oddzielnych planów Rantaro Amamiego i Kaede Akamatsu, aby odkryć prowodyra, Tsumugi opuszcza kafeterie i idzie do sekretnego przejścia, znajdującego się w dziewczęcej łazience, które prowadzi do biblioteki.

Po zobaczeniu, jak plan Kaede się nie powodzi, Tsumugi natychmiast opuszcza ukryty pokój i uderza Rantaro metalową kulą w głowę, a potem zmienia miejsce zbrodni tak, żeby wyglądało, iż to Kaede go zamordowała.

Potem, Tsumugi powraca przez ukryte przejście do kafeterii. W rezultacie, całkowicie zmanipulowała Kaede, aby ta wierzyła, że to ona popełniła zbrodnie.

Podczas rozprawy, Korekiyo powiedział, iż Tsumugi w pewnym momencie poszła z kafeterii do toalety, co ta niezwłocznie potwierdziła, zaś Ryoma Hoshi stwierdził, że Tsumugi mogłaby się przebrać, a potem popełnić zbrodnię, lecz ona szybko odparła te podejrzenia. Kaede także ją ochroniła, mówiąc, iż Tsumugi nie jest w stanie przebierać się za prawdziwych ludzi. Później, gdy wszyscy zrzucili winę na Shuichiego, Tsumugi była wśród osób, które go chroniły. Pod koniec, wykonano na Kaede egzekucję, a nikt się nie poznał prawdy, do czasu ostatniej rozprawy.

Pokój Nauki

Tsumugi odnalazła Pokój Nauki Superlicealnego Cosplayera. Zamiast radości, czuła się ona dosyć zawiedziona, ponieważ ogromny pokój wydawał się taki pusty i był cały dla niej.

Przedstawiono także, że zanim została uzdolnionym cosplayerem, Tsumugi pracowała niepełnoetatowych pracach, jak np. barman.

Przejście Śmiercionośnej Drogi Rozpaczy 

W Rozdziale 5, Shuichi, wraz z innymi przetrwałymi, przechodzi Śmiercionośną Drogę Rozpaczy. Wchodzą przez ogromny właz, gdzie dowiadują się, w jakim stanie jest zewnętrzny świat. Chwilę potem, pojawia się Kokichi Oma, który uważa siebie za osobą stojącą za tym wszystkim, kontroluje Exisale i zabiera Kaito Momotę do hangaru.

Dezorientacja

W hangarze, Tsumugi odnajduje jedynie ciało zgniecione przez zgniatarkę, z której wystawał rękaw od płaszcza Kaito. Wszyscy byli przerażeni, myśląc, że Kaito umarł. Zaczęli oni swoje badania.

Podczas Rozprawy Klasowej, Tsumugi i reszta, wciąż są zdezorientowani, tym, iż brakuje dwóch osób, lecz Monokuma stwierdza, że tak powinno być, po czym każe im rozpocząć rozprawę. Tam, pojawia się Exisal, który jest kontrolowany przez Kaito, udającego Kokichiego.

Dowiadując się o tym, że Momota zamordował Kokichiego, wszyscy byli na tyle smutni, iż nie potrafili wypowiedzieć żadnego słowa. Jednak, pod koniec, Kaito kazał reszcie się uśmiechnąć, po czym pożegnał się i ruszył na własną egzekucję.

Po zakończeniu piątej rozprawy klasowej, pojawia się cut-scene, ukazująca Junko Enoshimę, rozmawiającą z Matką Monokumy. Stwierdza, że dopóki ona istnieje, Zabójcza Gra będzie trwać wiecznie. Potem okazuje się, iż to była jedynie Tsumugi przebrana za Junko.

Później, Himiko oraz Tsumugi dołączają na dziedzińcu do Shuichiego i Maki, obiecując dotrzymać obietnicy Kaito. Niestety, ich konwersacja zostaje przerwana przez K1-B0, który utracił swój "łącznik" i był na tyle zdeterminowany, aby zakończyć Morderczy Semestr, iż miał zamiar zniszczyć całą akademię.

Odkrycie prawdy

Tsumugi decyduje się ponownie wrócić do przypadku Rantaro Amamiego i odkryć prawdę stojącą za jego śmiercią. Okazuje się, że prawdziwy talent Rantaro to Superlicealny Ocalały, zaś morderczynią nie była Kaede Akamatsu, a osoba kierująca za kulisami. W dalszej rozprawie wychodzi na jaw, kto tak naprawdę zabił Rantaro oraz rozpoczął Morderczy Szkolny Semestr, czyli Tsumugi Shirogane.

Inni nie chcą w to wierzyć, jednak Shuichi przedstawia dowody, których nawet ona nie potrafi odeprzeć. Dziewczyna ponownie się przedstawia, jako "53-cia Junko Enoshima".

Tsumugi, przebrana za Junko, wyjawiła całą prawdę o ich wspomnieniach i planie Gopher oraz opowiedziała, że wszystkie te wspomnienia były specjalnie utworzone, na potrzeby Morderczego Semestru, a także Kokichi Oma, przedstawiający się jako Szczątka Rozpaczy, nigdy nią nie był.

Wprawdzie, prawda jest jeszcze okrutniejsza. Kiedy dziewczyna przebierała się za postacie z Danganronpa: Trigger Happy Havoc i Danganronpa 2: Goodbye Despair, ujawniła, że wszystko to tak naprawdę serial, zwany Danganronpa, a zdarzenia mające miejsce w sadze Akademii Szczytu Nadziei były tylko fikcją znaną jako anime oraz gry serii Danganronpy.

Tsumugi przedstawia, że uczestnicy Morderczego Szkolnego Semestru to także "postacie fikcyjny", których wspomnienia, osobowości, uczucia i talenty zostały fabrycznie stworzone, aby utworzyć kolejną Zabójczą Grę. Tsumugi okazuje się być członkiem Teamu Danganronpa, po czym ukazuje film, jak przesłuchują Shuichiego, Kaede oraz Kaito, żeby mogli wziąć udział w Morderczym Semestrze. Przez nagły przypływ przykrych informacji, reszta popada w rozpacz.

Nadzieja czy Rozpacz

Jednak, po usłyszeniu "wewnętrznego głosu", Kiibo przekonywał wszystkich, aby nie tracili nadziei. Okazuje się, iż sam Kiibo to jedynie "łącznik" pomiędzy światem zewnętrznym, a Danganronpy. Pomimo tej świadomości, Kiibo wciąż posiada w sobie nadzieję, stwierdzając, że ludzie z zewnątrz nie chcą rozpaczy, zaś Tsumugi uważa, iż ludzie, którzy dobrze się bawią, oglądając Morderczy Semestr nie mogą pragnąć nadziei. Oboje zdecydowali się reprezentować alternatywne strony, Kiibo - nadzieję, a Tsumugi - rozpacz.

Shuichi zabrał głos w kłótni, stwierdzając, że żaden z tych wyborów nie jest dobry oraz wybranie nadziei spowodowałoby jedynie kontynuowanie Morderczego Semestru. Z tego powodu, decyduje się on, iż nie zagłosuje na nikogo. Ostatecznie, Shuichi przekonuje innych, aby także nie głosowali. Fani nie chcieli zaakceptować zakończenia Danganronpy, dlatego włamali się do systemu Kiibo. Tsumugi była dumna z ich chęci, tłumacząc, że wymazali oni osobowość Kiibo, która tylko wchodziła im w drogę. Kiedy Kiibo na chwilę odzyskał świadomość, powiedział, iż ich wybór nie jest zły, a także mogą oni zmienić świat. Mimo bezskutecznych prób namowy Tsumugi, wszyscy zgodzili się nie zabierać głosu.

Tsumugi po raz ostatni zmieniła zasady i sama nie zagłosowała, uważając, że jeżeli oni ryzykują swoje życie, żeby zakończyć Danganronpę, ta postawi własne życie na szali, aby serial trwał dalej. Dziewczyna była pewna, iż gra nadal będzie trwać, ponieważ Kiibo został przejęty przez widownię, więc tylko jego głos ma jakiekolwiek znaczenie.

Los Tsumugi

Gdy Monokuma ukazał rezultat głosowania, okazało się, że nikt nie zagłosował. Tsumugi nieskutecznie próbowała przekonać fanów Danganronpy, jednak ekrany gasły jeden po drugim. Dziewczyna popada w rozpacz, uważając, iż nie jest w stanie żyć w świecie bez Danganronpy, lecz nie przygotowała dla siebie odpowiedniej egzekucji, zatem zostawiła to w rękach Kiibo.

Kiibo nie wahał się wykonać zadania i wykonał egzekucję na wszystkim, zabijając Monokumę oraz Tsumugi, która z rozczarowaniem spoglądała na kamerę do czasu, aż spadła na nią kupa gruzu. Kiibo skończył Danganronpę na zawsze.

Mimo, że nie przetrwała ona swojej egzekucji, jej ostateczne słowa, zaprzątały głowę Shuichiego. Wierzył, iż to co powiedziała ona o zewnętrznym świecie mogło być kłamstwem, a Akademia Szczytu Nadziei oraz Szczątki Rozpaczy istnieją, ale nie ma żadnych dowodów, aby poprzeć tą teorię. Uważa także, że nigdy nie brałby udziału w Morderczym Semestrze z własnej woli, lecz to także jedynie spekulację opierane na jej słowach.

Relacje

Akademia Utalentowanych Więźniów

Shuichi Saihara

Oboje dobrze się ze sobą dogadywali, a nawet wspierali siebie nawzajem. Jednak, w rozdziale 6, Shuichi był zawiedziony, gdy dowiedział się, że to Tsumugi pociągała za sznurki całej Zabójczej Gry. Pomimo swych dowodów, wciąż pragnął, aby ta udowodniła niewinność, gdyż trudno mu było w to wszystko uwierzyć.

Kiedy okazuje się, iż to ona zabiła Rantaro i zrzuciła cała winę na Kaede, Shuichi zapomniał o ich wcześniejszej relacji oraz z całych sił starał się zakończeń Morderczy Semestr. Wydawał się być rozczarowany, gdy poznał prawdę o tym, że jego wspomnienia, uczucia, talent i osobowość zostały jedynie fabrycznie stworzone na potrzebę zabójczej gry, lecz po słowach Kiibo, zdecydował się nie tracić nadziei.

W jego scenie love hotel, Shuichi grał rolę przyrodniego brata Tsumugi. Saihara był zaskoczony, gdy ta powiedziała, że kocha go nie jako brat. Tsumugi była zaniepokojona, gdy ten nie nazwał ją po imieniu. Czuła się zdemotywowana, więc zapytała Shuichiego, żeby ten położył na jej policzku dłoń, a ta położyła dłoń na jego policzku, przez to Shuichi czuł się zawstydzony. Saihara wtedy zdał sobie sprawę z tego, że zachowują się jak prawdziwa para. Pod koniec, Tsumugi mówi Shuichiemu, iż ta go kocha, po czym przedstawiono, że przespali się ze sobą.

Rantaro Amami

Tsumugi nienawidzi Rantaro, nazywając go irytującym prostakiem oraz będąc zdegustowana jego zachowaniem.

W scenie malowania paznokci, Tsumugi w ciszy spogląda jak Rantaro maluje paznokcie Kaede, będąc zdegustowaną i próbując ukryć swoją nienawiść do Rantaro za to, że przeszkodził on jej oraz Kaede.

W rozdziale 6, okazuje się, że Tsumugi to osoba, która zamordowała Rantaro oraz zrzuciła całą winę na Kaede. Znała ona talent Amamiego, dlatego nie chciała aby ten odkrył, iż jest ona prowodyrem. Miała świadomość tego, że Rantaro mógł wejść jej w drogę wraz z Kaede, która skradła serca wszystkich, więc zdecydowała się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.

Kaede Akamatsu

Kaede była zaskoczona spotkaniem Tsumugi, początkowo uznając ją za lalkę ludzkiego wzrostu, gdyż ta stała nieruchomo, nad czymś rozmyślając. Tsumugi zaoferowała Kaede pomalowanie jej paznokci, jednak Rantaro wtrącił się w ich rozmowę. Później przedstawiono, że tak naprawdę, Tsumugi nie uważała Kaede za przyjaciółkę. W Rozdziale 1, Tsumugi rozpracowała plan Kaede i kiedy jej się nie powiódł, Tsumugi samodzielnie zdecydowała się zabić Rantaro, aby Zabójcza Gra się nie skończyła. Z tego powodu, Tsumugi zrzuciła całą winę na Kaede oraz wykonała na niej egzekucję.

K1-B0

Początkowo, oboje ze sobą nie rozmawiają i zachowują się jakby ledwo się znali.

W Rozdziale 6, ukazano, że Tsumugi oraz Kiibo pracowali dla Teamu Danganronpa. Tsumugi traktowała Kiibo jak zabawkę, czasami nawet wyzywając go za podjęte decyzje. Stali się wrogami, kiedy Kiibo uwierzył w nadzieję, a Tsumugi dbała o oglądalność serialu. Gdy nikt nie oddał głosu, ta wierzyła, iż Kiibo wykona egzekucję na niej oraz Monokumie. Kiibo wykonał to zadanie bez wahania, gdyż wciąż był wściekły, że to ona zabiła jego przyjaciół i rozpoczęła Zabójczą Grę. Pod koniec, Kiibo niszczy wszystko oraz zdradza Tsumugi, pozostawiając resztę uczniów przy życiu.

Gonta Gokuhara

Podczas gry, Tsumugi wydaje się lubić Gontę, jednak oczywistym jest, że jedynie udawała, iż się przyjaźni z uczestnikami Morderczego Szkolnego Semestru. Zaskakuję ją głupota i szczerość Gonty.

Próbowała także bezskutecznie chronić Gontę przed ujawnieniem tego, że zabił Miu Irumę w Rozdziale 4, zaś po jego egzekucji, płakała.

Korekiyo Shinguji

W rozdziale 1, Korekiyo zauważa, że Tsumugi spędza podejrzanie dużo czasu w żeńskiej ubikacji. Z tego powodu, inni uważają go za ohydnego dziwaka. Jednak, w późniejszej grze, okazuje się to być niezwykle ważną wskazówką, dzięki której pozostali odkrywają prawdziwą tożsamość Tsumugi.

Himiko Yumeno

Tsumugi to jedna z postaci, która wierzy w słowa Himiko, że ta jest magiem. Kiedy Yumeno, podczas demo rozprawy klasowej, stwierdza, iż nie ma wystarczająco PM, Tsumugi sugeruje jej, aby ta poszła spać, żeby odnowić swoje PM.

Kiedy w Rozdziale 6, padły oskarżenia na Tsumugi, iż ta to osoba stojąca za tym wszystkim, Himiko wydawała się w to nie wierzyć, próbując z całych sił przekonać Tsumugi, żeby ta przedstawiła dowody swojej niewinności.

Po tym, jak dowiaduje się, że Shirogane jest osobą, która rozpoczęła Zabójczą Grę, zdaje się być tym przybita, nie móc przyjąć do wiadomości, iż osoba, która przed nią stoi i nazywa siebie "53-cią Junko Enoshimą" jest jej dawną przyjaciółką, Tsumugi Shirogane.

Cytaty

  • Ah, nazywam się Shirogane Tsumugi. Jestem Superlicealnym Cosplayerem."
  • "Po prostu lubię odtwarzać kostiumy postaci, więc pragnę, aby ktoś inny je nosił za mnie..."
  • "Naprawdę żałuję, że nie będę w stanie uporządkować obrazki w moim folderze nim umrę..."
  • "Cosplay jest miłością. Aby poświęcić swoje życie dla pewnej postaci, zachowuj się, jakbyś przywoływał ich z fikcyjnego świata do prawdziwego... W pewnym sensie jest to święty występ medium."
  • "Czarnowłose postacie z czerwonymi oczami zawsze są najświętsze!"
  • "Zgaduję... że do tego nie doszło. Więc... Tsumugi zaprzestanie o tym myśleć.

Ciekawostki

  • Peruka pokazana na jej portrecie jest nawiązaniem do Hatsune Miku.
  • Tsumugi potrafi zwracać się o sobie zarówno w pierwszej, jak i trzeciej osobie.
  • Tsumugi w głosowaniu na najpopularniejszego ucznia V3 zajęła ostatnie miejsce.
  • Kiedy zrzuciła winę za zabicie Rantaro na Kaede, była to podobna sytuacja, gdy Junko próbowała oskarżyć Kyoko za morderstwo Mukuro Ikusaby, jednak, w przeciwieństwie do Junko, plan Tsumugi się powiódł.
    • Jej śmierć jest podobna do Junko Enoshimy. Macha ona (w cosplayu Junko), a potem, wraz z Monokumą, zostaje zgnieciona. To była jedna z prób identycznego naśladowania Junko.
  • Włączając w to jej cosplaye, Tsumugi ma najwięcej portretów z każdej postaci w serii.