FANDOM

Korekiyo Shinguji Galeria Portrety
Kaede-Akamatsu-Pixel-for-Spoiler-Template

Na całej tej stronie, łącznie z galerią znajdują się spoilery do gry Danganronpa V3: Killing Harmony. Czytasz na własną odpowiedzialność.

Ludzie NAPRAWDĘ są wspaniali!

–Korekiyo Shinguji, prolog

Korekiyo Shinguji

Korekiyo Shinguuji

Shinguji

Talent Superlicealny Antropolog
Data urodzenia 31 Lipca
Płeć Mężczyzna
Wzrost 188 cm
Waga 65 kg
Grupa krwi 0
Status Martwy
Rodzina Nieznana Siostra (Martwa)
Aktor głosowy Kenichi Suzumura
Debiut Danganronpa V3: Killing Harmony
Przynależność Akademia Utalentowanych Więźniów

Korekiyo Shinguji (真宮寺 是清 Shingūji Korekiyo) - jedna z postaci występujących w Danganronpa V3: Killing Harmony.

Korekiyo nosi tytuł Superlicealnego Antropologa. Jest członkiem Morderczego Szkolnego Semestru.

Wygląd

Korekiyo jest bardzo wysoką i chudą osobą. Posiada długie, ciemnoniebieskie włosy, a także ma bladą skórę oraz usta zakryte czarną maską z zamkiem błyskawicznym, którą nigdy nie ściąga.

Korekiyo jest ubrany w zielony militarny mundurek, pod którym kryje się biały podkoszulek, zaś jego obydwie dłonie są zabandażowane.

Osobowość

Korekiyo to dosyć dziwna, ale za to inteligentna postać. Jest bardzo opanowany, nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Jako Antropolog, Korekiyo posiada duży zasób wiedzy o różnych kulturach, a także samym człowieku. Na ogół, chłopak wypowiada się w sposób uprzejmy i opanowany, jednak często przez swój nietypowy charakter powoduje, iż osoby, które z nim rozmawiają, czują się niekomfortowo. Śmieje się on też w specyficzny sposób, czyli "kukuku".

Korekiyo interesuje się ludźmi i wierzy, że każdy z osobna jest wspaniały, zaś ich ohydne strony to coś cudownego, a piękno może jedynie powstać z cierpienia. Podczas Morderczego Semestru, przygląda się on uczniom, zastanawiając się, jakie piękno jest ukryte wewnątrz nich. Często nie dba o swoje bezpieczeństwo oraz mówi on własne poglądy na temat istot ludzkich dosyć otwarcie, co powoduje, że rozmówca czuje się zniesmaczony. Zdaje sobie sprawę z tego, iż swoim zachowaniem przypomina potencjalnego mordercę, lecz niezbyt go obchodzi zdanie innych.

Shinguji obchodzi się bardzo ostrożnie z własną maską. Podczas jego Free Time Events, stwierdza, że posiada wiele takich samych masek, które zakłada na wykonywanie różnych czynności, jak jedzenie, kąpanie się, spanie czy ćwiczenie. Później okazuje się, iż Korekiyo to seryjny morderca, którego celem jest zabicie stu kobiet, aby te w życiu zagrobowym były "odpowiednimi przyjaciółkami" dla jej martwej siostry. Z powodu przeżycia w przeszłości traumatycznych tortur, jako mechanizm obronny przed uczuciem udręki, jego umysł utworzył inną osobowość lub tulpę, wzorowaną na swojej siostrze. Pomimo bycia opanowanym człowiekiem, stres może wywołać u niego atak paniki, przez co nie jest w stanie oddychać. Jednak ukazano, że lubi on cierpienie, gdyż uważa, iż to zbliża go siostry.

Korekiyo ma obsesje na punkcie swojej siostry. Jest w niej zakochany, dlatego zainspirował się jej wyglądem i posiada tą samą fryzurę oraz ubrania, co ona. Sam Shinguji stwierdził, że mieli oni kazirodczą relację oraz, ponieważ nie chce, aby jakikolwiek mężczyzna zbliżył się do jej siostry, zabija on jedynie dziewczyny. W scenie love hotel, Korekiyo uważa, iż nigdy by się w nikim nie zakochał, gdyż jedyną miłością jest jego siostra.

Zdolności

Superlicealny Antropolog

Podobnie jak w przypadku innych uczniów, talent Korekiyo został fabrycznie stworzony przez Team Danganronpa. Z tego powodu, trudno stwierdzić czy w przeszłości Shinguji był antropologiem. Korekiyo jest antropologiem, specjalizującym się badaniem kultury i tradycji innych ludzi. Stara się zdobyć jak najwięcej informacji na temat osób z wszystkich zakamarków świata.

Historia

Przed akcją gry

Plan Gopher

Planem Gopher nazwano fałszywe wspomnienia stworzone dla wszystkich uczestników zabójczej gry, które rzekomo wydarzyły się przed rozpoczęciem Morderczego Semestru. Został on wcielony w życie przez rząd, po tym, jak mnóstwo meteorytów zderzyło się z Ziemią. Aby ochronić ludzką rasę przed wyginięciem, rząd zdecydował się wybrać określoną liczbę wyjątkowych istot ludzkich, wsadzić do statku kosmicznego, i pozwolić im uciec.

Korekiyo oraz piętnastu innych licealistów zostało wybranych do tego planu. Jako, że nie chcieli opuścić swoich rodzin, uciekli oni przed swoim wyznaczonym celem.

W tym samym czasie, ekstremistyczny kult urósł w siłę. Wierzyli oni, iż meteoryty były karą, którą sprowadziła na siebie ludzkość i starali się zapobiec Planu Gopher. W ten sposób po świecie zaczęli rozprzestrzeniać się "Superlicealni Łowcy", którzy polowali na szesnastu wybranych uczniów.

Rząd zadecydował się zapanować nad sytuacją, poprzez sfałszowanie śmierci wybrańców. Plan Gopher został wcielony w życie gdy Ziemia została zniszczona. Korekiyo i inni ruszyli w kosmos masywnym statkiem kosmicznym - prawdziwą formą Akademii Utalentowanych Więźniów.

Kokichi Oma, jeden z uczestników planu, nazwał siebie członkiem Szczątek Rozpaczy Junko Enoshimy, który jest osobą stojącą za Zabójczą Grą oraz ogłasza, że to on wpuścił Monokumę na statek, dzięki czemu zmusił Korekiyo i innych do brania udziału w Zabójczej Grze.

Trzeba zwrócić uwagę na to, iż Korekiyo nie posiada wspomnień z tego zdarzenia, gdyż została na nim wykonana egzekucja, nim był w stanie je zdobyć przez Światło Wspomnień w Rozdziale 5.

Prawdziwe zdarzenia

W rzeczywistości wspomnienia Korekiyo o planie Gopher zostały fabrycznie stworzone przez Team Danganronpa na potrzebę zabójczej gry - 53 sezonu Danganronpy - popularnego serialu telewizyjnego. Korekiyo dobrowolnie zgłosił się do wzięcia udziału w Grze.

Shinguji oraz reszta nieutalentowanych piętnastu uczniów przeszli przez proces fabrykacji, gdzie stworzono ich wspomnienia, a także osobowości. Otrzymał on talent Superlicealnego Antropologa. Wszystko to było po to, aby uszczęśliwić widownię Danganronpy. Po zakończeniu procesu fabrykacji, Korekiyo wraz z resztą Utalentowanych Więźniów weszła na teren Akademii jako całkowicie inna osoba, która oficjalnie brała udział w 53-im sezonie zabójczej gry, znanej także jako Morderczy Szkolny Semestr.

Danganronpa V3: Killing Harmony 

Przeszłość

Według Korekiyo, miał on starszą siostrę, która była dla niego całym światem. Niestety, dziewczyna chorowała, więc Shinguji ją zawsze odwiedzał, a w szpitalu wraz z nią czytał książki i w ten sposób zainteresował się antropologią.

Korekiyo chodził do Liceum Wzgórza (夕陽ヶ丘学園). Miał na sobie całkowicie inny uniform szkolny, jednak siostra w prezencie uszyła mu nowe, jedyne w swoim rodzaju ubranie.

W przeszłości, według Korekiyo, posiadał on kazirodczą relację ze swoją starszą siostrą. Pewnego dnia, jego siostra umarła, a ten z samotności oraz frustracji zdecydował się wysyłać siostrze "odpowiednich przyjaciół", zabijając kobiety, które spełniły jego oczekiwania.

Aby uczyć się ludoznawstwa, Korekiyo podróżował z miejsca na miejsce i spotykał wielu ludzi. W ten sposób, zainteresował się ludzką istotą oraz jego pięknem. Pewnego razu, został on złapany przez mieszkańców, po czym go torturowano. Od tamtego momentu, miał on rozdwojenie jaźni lub tulpę, z którą rozmawiał, gdy czuł się samotny.

Jednak trudno powiedzieć ile w tym znajduje się prawdy, a ile z tego zostało stworzone przez Team Danganronpa.

Morderczy Szkolny Semestr

Po rozpoczęciu się Morderczego Szkolnego Semestru, nad tragiczną sytuacją zapanowała Kaede Akamatsu, która uspokoiła niepewną grupę. Korekiyo i reszta uczniów podążyli za Gontą Gokuharą, aby zbadać właz, który Gonta odnalazł.

Na dole, znajdował się tunel, którym uczniowie mogli dotrzeć do wyjścia, jednak ile razy nie próbowali, nie powodziło im się. Wtedy przybyli Monokuma oraz Monokuma Kubs, którzy powiedzieli, że nie da się przejść tej drogi, a to wszystko było jedynie przygotowaną na nich pułapką. Grupa zaczęła się kłócić, ale ostatecznie wszyscy zdecydowali, iż wrócą do swoich pokoi, aby odpocząć.

Niespodziewane spotkanie

Później, Korekiyo zaczął wrażać plan morderstwa, którejś z dziewczyn w życie. Przepiłował deski w trzech pustych pokojach na czwartym piętrze, aby do zabójstwa mógł użyć każdego z pomieszczeń. Kiedy przygotowywał się do morderstwa, Angie przypadkowo go przyłapała.

Przestraszył się, iż Angie mogłaby powiedzieć o jego planie, więc ogłuszył ją deską, po czym przeniósł do jej Pokoju Nauki, gdzie uciszył na zawsze.

Korekiyo powiesił na suficie wszystkie rzeźby swoich martwych przyjaciół z wosku do góry nogami, a potem zamknął drzwi frontowe. Później przebił tył szyi Angie, złotą kataną.

Aby sprawić, że wyglądało to na morderstwo w zamkniętym pomieszczeniu, Korekiyo wbił złotą katanę w woskową rzeźbę Kaede, po czym zakręcił liną, żeby rzeźba obróciła się w przeciwną stronę.

Rytuał przywołania

Po zamordowaniu Angie, kiedy wszyscy odnaleźli jej ciało, zaproponował innym, aby odprawić rytuał, w którym skontaktują się z duszą Angie i odnajdą mordercę.

Aby jego plan się powiódł, powiedział uczniom, że rytuał musi się odbyć w ciemnym miejscu, bez żadnych świateł. Himiko pomyślała, żeby pójść do pustego pokoju na czwartym piętrze, a dzięki temu, Korekiyo mógł oskarżyć Yumeno o morderstwo, bo to ona wybrała to miejsce, a nie on.

Przygotowując się do rytuału, Korekiyo dołączył do Shuichiego Saihary, Kokichiego, Tenko i Himiko. Korekiyo chciał zamordować albo Tenko, albo Himiko, więc powiedział, iż medium musi być dziewczyna. Kiedy Tenko zgłosiła się na medium, Korekiyo z zimną krwią zamordował Chabashirę w połowie rytuału.

Los Korekiyo

Dzięki wsparciu wszystkich, udało im się wskazać mordercę, czyli Korekiyo, po czym zagłosowali na niego. Po głosowaniu, Korekiyo opowiedział, że tak naprawdę jest seryjnym mordercą, który ma za zadanie zabić sto kobiet, wierząc, iż po ich śmierci zostaną "odpowiednimi przyjaciółkami" dla jego martwej siostry. Później zostaje wykonana na nim egzekucja.

Relacje

Rodzina

Starsza siostra

Według Korekiyo, jego siostra znała go lepiej, niż ktokolwiek inny i była dla niego najważniejsza. Od dziecka odwiedzał swoją siostrę, kiedy ta musiała iść do szpitala, a tam wraz z nią czytał książki. Dzięki temu, zainteresował się antropologią oraz to ona sprawiła, że jest on tym, kim jest.

Korekiyo nosił o inny uniform szkolny, lecz jego siostra uznała, iż nie pasował mu on, więc jako prezent, sama uszyła dla niego wyjątkowy strój, który aktualnie ma na sobie. Z powodu słabej kondycji, zajęło jej to dużo czasu, a on cenił wspaniałe, jedyne w swoim rodzaju ubranie.

Z czasem zaczął mieć obsesje na punkcie siostry oraz według niego, posiadali oni kazirodczą relację. Po śmierci swojej siostry, wpadł na pomysł "wysyłania odpowiednich przyjaciół" do niej. Rozpoczął celować w dziewczyny, które spełniły jego oczekiwania jako "przyjaciele" siostry, po czym je zabijał, co spowodowało, że stał się on seryjnym mordercą, którego celem jest zabić 100 kobiet.

Podczas jego "pracy", został zaatakowany i torturowany przez mieszkańców, przez co zaczął mieć halucynacje o swojej siostrze. To spowodowało, że posiada on rozdwojenie jaźni lub tulpę. Kiedy był zestresowany, rozmawiał ze swoją osobowością siostry, aby siebie uspokoić.

Mimo tego, iż twierdzi, że byli bardzo blisko ze sobą, podczas egzekucji, dusza jego siostry odwróciła się przeciwko niemu.

Akademia Utalentowanych Więźniów

Tenko Chabashira

Tenko opisuje Korekiyo jako dziwaka i nie lubi sposobu, w jaki się wyraża. Mimo jej nienawiści, Korekiyo uważa ją za dziewczynę, która byłaby odpowiednią "przyjaciółką" dla jej starszej siostry w życiu pozagrobowym.

Kaede Akamatsu

Podczas jego free time events, Korekiyo opowiada Kaede o swojej siostrze, do czasu, aż ta żartobliwie go pyta czy interesuje się kazirodztwem. Wydaje się on być zdenerwowany tym pytaniem, po czym odpowiada, że kazirodztwo jest godne pożałowania. Kaede go przeprasza, a następnie stwierdza, iż nie chciała go urazić, co uspokaja Korekiyo.

Korekiyo lubi Kaede oraz jej radosną naturę, więc się pyta czy ta nie zechciałaby zostać przyjaciółką jego siostry. Ta chętnie przystaje na tą propozycje, a Korekiyo odchodzi, planując "sposób", w który obie mogłyby się spotkać, co ukazuje, że gdyby Kaede tak szybko nie umarła, mogłaby być zamordowana przez Korekiyo.

Kaede uważa Korekiyo za dosyć dziwnego, jednak uznała go za miłą osobę, która martwi się o swoją siostrę. Jednak, nie jest tego pewna, ponieważ nie zna go aż tak dobrze.

Shuichi Saihara

Korekiyo uważa Shuichiego za dobrą osobę, lecz nie chce, aby ten czy którykolwiek z chłopaków zaprzyjaźnił się z jej siostrą.

Podczas jego sceny love hotel, Korekiyo zgadza się na spędzenie nocy z Shuichi, jednak od razu mówi, że nigdy między nimi nie zaiskrzy. W fantazji Korekiyo, jego parter prosi go, aby spróbowali oni BDSM, lecz Shuichi nic o tym nie wie i czuje się niepewnie przy Korekiyo. Shinguji pyta go czy się boi, po czym pozwala mu uciec. Stwierdza, iż jako, że to pierwszy raz, będzie trochę strasznie, a po tych słowach, wyciąga linę spod łóżka. Shuichi natychmiast próbuje uciec, jednak Korekiyo go łapie oraz popycha na łóżko, odpowiadając, iż pozwolił mu uciec, jednak nie powiedział, że go nie powstrzyma. Potem mówi, iż teraz poczuje przyjemność, którą nigdy wcześniej nie doświadczył. Pod koniec, Shuichi jest w stanie jedynie połknąć ślinę. Ukazano, że Korekiyo dostał to, czego chciał.

Maki Harukawa

Maki jest jedną z uczennic, które nie spełniają kryterii Korekiyo na zostanie "odpowiednim przyjacielem" jej siostry, dlatego dla niego nie jest ona potencjalnym celem.

Miu Iruma

Miu jest jedną z uczennic, które nie spełniają kryterii Korekiyo na zostanie "odpowiednim przyjacielem" jej siostry, dlatego dla niego nie jest ona potencjalnym celem.

Tsumugi Shirogane

W rozdziale 1, Korekiyo zauważa, że Tsumugi spędza podejrzanie dużo czasu w żeńskiej ubikacji. Z tego powodu, inni uważają go za ohydnego dziwaka. Jednak, w późniejszej grze, okazuje się to być niezwykle ważną wskazówką, dzięki której pozostali odkrywają prawdziwą tożsamość Tsumugi.

Cytaty

  • "Kim jestem", pytasz? Zapewne, najpierw wyjaśnijmy to sobie... Nazywam się Shinguji Korekiyo... Mówią na mnie Superlicealny Antropolog."
  • "Zawsze myślę sobie: "Ludzie posiadają w sobie ostateczne piękno"."
  • "Ludzie są tacy wspaniali."
  • "Aby poznać prawdę, musimy pozostać spokojni i pomyśleć logicznie."
  • "Wyglądam na kogoś splamił swe ręce krwią, nie uważasz? Do tej pory, wynika to z mojego wyglądu, mowy i zachowania."
  • "Aah, istoty ludzkie naprawdę są wspaniałe. Ich widok, jak stawiają czoła przeciwnością losu jest naprawdę cudowny."
  • "Pragnę tylko obserwować piękno istot ludzkich i głębie ich grzechów."
  • "Martwe ciało nie jest po prostu martwe... To jedynie założenie stworzone przez żywych."
  • "Jedynie przez patrzenie na ciało, możesz ujrzeć miriadę zaskakujących widowisk!"
  • "Oczy pochłonięte przez szaloną miłość, mącą w ślepocie..."
  • "Pragnienie zrobienia wszystkiego dla osoby, którą kochasz... Każdy może doświadczyć tych uczuć."
  • "Nie sądzisz, że kazirodztwo jest... godne pożałowania?" (Odpowiadając Kaede, która pytała o kazirodztwo)

Ciekawostki

  • Jego aktor głosowy, Kenichi Suzumura, jest ożeniony z aktorką głosową Maki Harukawy - Maayą Sakamoto.
  • W ankiecie na najpopularniejszego ucznia Dangaronpy V3 przez MyNavi, Korekiyo zajął trzynaste miejsce.
  • Korekiyo jest drugą postacią w serii, która posiada rozdwojenie jaźni, pierwsza to Toko Fukawa. Jednak, w przeciwieństwie do niej, jego rozdwojenie jaźni, bardziej przypomina tulpę niżeli osobowość wieloraką.
  • Korekiyo ma wiele podobieństw do Normana Bates z Psycho, włączając w to miłość do żeńskiego członka rodziny oraz posiadanie rozdwojenia jaźni, wzorowanego na kobiecie.
  • Wydaje się być sadysto-masochistą i posiada uwielbienie BDSM. Jego maska ma przypominać bondage.
  • Korekiyo jest jednym ze znanych LGBT+ w serii Danganronpy. W jego scenie love hotel, stwierdza, że wszystkie istoty ludzkie są "nadzwyczaj wspaniałe" i pragnie być blisko nich, niezależnie od płci. Robi to "z ciekawości" oraz chęci ujrzenia piękna partnera.
  • To jedyna postać, na której została wykonana egzekucja, za popełnione zbrodnie.
  • W jego egzekucji, po raz pierwszy pojawił się duch.
  • Jego ulubionym mitem jest Medusa, gdyż ukazuje to, że nieważne jak bardzo ludzie starają się przezwyciężyć cykl życia, nie mogą uciec od śmierci.