FANDOM

Danganronpa 2: Goodbye Despair Galeria
Danganronpa 2: Goodbye Despair
Dn2
Oryginalny tytuł: スーパーダンガンロンパ2 さよなら絶望学園
Platforma: PSP, PS Vita, Microsoft Windows, OS X, Linux, PS4
Data wydania: 26 lipca 2012 (JPN)

2 sierpnia 2014 (NA)

Ograniczenia wiekowe: CERO C PEGI 16
Danganronpa 2: Goodbye Despair znana jako Super Dangan Ronpa 2: Pożegnanie Akademii Rozpaczy, (スーパーダンガンロンパ2 さよなら絶望学園, Sūpā Dangan Ronpa 2: Sayonara Zetsubō Gakuen) jest sequelem do Danganronpa: Trigger Happy Havoc.

Angielskie wydanie gry zostało wydane w wrześniu 2014 roku na konsolę PS VITA. Jej PC'owa wersja została wydana trochę później.

Adaptacja anime nie powstanie, ponieważ Danganronpa: The Animation sprzedało się bardzo słabo w porównaniu do gier.

Streszczenie

Gra jest ukazana z punktu widzenia Hajime Hinaty, który zaczyna swój pierwszy rok w Akademii Szczytu Nadziei. Wchodząc do budynku traci przytomność. Po przebudzeniu znajduje się przed dziwnymi drzwiami. Po otworzeniu ich znajduje resztę uczniów.

Drzwi zostały zablokowane. Nagle pojawia się różowy królik, Usami, który twierdzi, iż jest ich nauczycielką. Po poruszeniu swoją różdżką, cała klasa się rozpada, a uczniowie niespodziewanie znajdują się na bezludnej wyspie. Usami mówi im, że są na wycieczce szkolnej oraz pragnie aby każdy się ze sobą dogadywał. Kiedy bohaterowie zaczynają już przyzwyczajać się do sielankowego życia na wyspie, nagle pojawia się Monokuma i wprowadza wszystkich w zasady morderczej gry.

Nowości w Rozprawach Klasowych

Nieskończona Debata (Nonstop Debate)

Można teraz zgadzać się z argumentami innych osób - wszystkie takie argumenty będą zaznaczane na niebiesko. Paniczna Rozmowa (Panic Talk Action) oraz Gambit Wisielca (Hangman's Gambit) zostały przebudowane.

Logic Dive

Jest to minigra polegająca na dobieraniu odpowiednich odpowiedzi na pytania zadawane w ograniczonym czasie. Jeżeli gracz wybierze nieprawidłową odpowiedź, Hajime spada i powraca do poprzedniego checkpointu. Kiedy wybierze się dobrą, główny bohater odpowiada dalej na kolejne pytania. W sumie jest ich 3. Ta minigra została również przebudowana oraz przedstawiona na nowo w Danganronpa V3.
Dx

Logic Dive

Rebuttal Showdown

Jest to połączenie Nieskończonej Debaty z przecinaniem ostrzem zdań.

Showdown

Rebuttal Showdown Nagito

Nowe postacie

Do gry wprowadzono nowych 16 uczniów:

Zwiastuny