FANDOM

Danganronpa: Trigger Happy Havoc IF: The Button of Hope and the Tragic Warriors of Despair
Danganronpa IF
Data wydania 26 Lipca 2012
Autor Ryōgo Narita
Wydawca Spike Chunsoft
Liczba tomów 1

Danganronpa: Trigger Happy Havoc IF: The Button of Hope and the Tragic Warriors of Despair to Light Novel napisana przez Ryōgo Naritę. Historia jest alternatywną wersją wydarzeń z gry Danganronpa: Trigger Happy Havoc i ukazuje, co stałoby się, gdyby Makoto zyskał przycisk z MonoMono Maszyny, za pomocą którego można otworzyć główne wejście już na samym początku historii. Można przeczytać ją po ukończeniu gry Danganronpa 2: Goodbye Despair.

Streszczenie

Makoto Naegi otrzymuje tajemniczy przycisk jako nagrodę z MonoMono Maszyny. Niewiele myśląc, naciska go, przez co zostaje porażony prądem. Na skutek tego, bohatera zaczyna boleć głowa, udaje się więc do swojego pokoju. Chwilę później do jego drzwi puka Sayaka. Gdy bohaterka wchodzi do pokoju, odnajduje Makoto, leżącego na podłodze. Bohater budzi się w gabinecie pielęgniarki i natychmiastowo zauważa Mukuro (wciąż przebraną za Junko). Nagle z głośników wydobywa się głos Monokumy, każe on wszystkim uczniom udać się do stołówki.

Będąc już na miejscu po krótkiej dyskusji, Mukuro zaczyna grozić Monokumie. Ten z uśmiechem stwierdza, że przemoc w stosunku do dyrektora jest zabroniona. Włócznie, którymi w pierwszej części gry została zabita Mukuro, zaczynają wysuwać się z podłogi. W ostatniej chwili jednak Makoto wykrzykuje imię Mukuro, jednocześnie odpychając bohaterkę. Podczas tego sam jednak został zraniony przez jedną z włóczni. Od tego momentu historia przedstawiana jest z punktu widzenia Mukuro, która zszokowana tym, że Junko chciała ją zabić, postanawia uratować Makoto oraz wydostać się z Akademii wraz z resztą uczniów klasy 78. Aby temu zapobiec, Junko oskarża swoją siostrę i Makoto o zaplanowanie całej morderczej gry, a wszyscy pozostali zdają się jej wierzyć.

Bohaterowie

Obecni:

Wspomnieni:

Ciekawostki

  • W jednej ze scen Junko Enoshima udaje, że Monokuma został przejęty przez Superlicealnego Hakera o imieniu Besshiki Madarai. Odnosi się w ten sposób do postaci występujących w innej Light Novel z serii Danganronpy, Danganronpa/Zero.
    • Pierwszy ze znaków za pomocą, którego jest zapisane imię "Besshiki" (別式) oznacza "dodatkowy" lub "kolejny". "Besshiki Madarai" oznacza więc "kolejny Madarai".
  • Light Novel jest jednym z prezentów dostępnych w Danganronpa 2: Goodbye Despair. Gracz otrzymuje ją automatycznie po ukończeniu całej gry. Odblokowuje ona dostęp do pełnej wersji Danganronpa IF.