FANDOM

Danganronpa: The Animation Galeria
Danganronpa: The Animation
Iruscon
Studio Lerche
Licencja FUNimation

Manga Entertainment FilmConfect

Odcinki 13
Data wydania 4 lipca 2013
Reżyser Seiji Kishi
Scenariusz Makoto Uezu
Producent Kei Fukura
Danganronpa: The Animation (ダンガンロンパ: The Animation), pełny japoński tytuł ダンガンロンパ 希望の学園と絶望の高校生 (Dangan Ronpa: Kibō no Gakuen to Zetsubō no Kōkōsei), jest adaptacją pierwszej gry Danganronpy, Danganronpa: Trigger Happy Havoc.

Zostało ogłoszone wiosną 2013 przez Lerche. Promocyjny film dla anime wydano w ACE 2013.

FUNimation potwierdziło prawa dla Północnej Ameryki w 2013.

Promocja

Anime pierwszy raz zostało ukazane w grudniu 2012 w magazynie Kadokawa Shoten's Newtype, twierdząc, że będzie adaptacja anime, gry i nazywa się Danganronpa: The Animation, stworzone przez Lerche i kierowane przez Seiji Kishi.

24 kwietnia 2013, pojawiła się ilustracja na pixiv, ogłaszająca uczczenie, iż grę PSP zaadaptowano w anime. Uczestnik musiał narysować postać/postacie z pierwszej gry. Zwycięzcy byli wybierani przez personel Danganronpy i zostali nagrodzeni autografami Seiji Keshi, Makoto Uezu, Kazuaki Morita i Rui Komatsuzaki, a także dostali książkę obrazkową z Kolekcją Ilustracji z Danganronpa: The Animation. Konkurs kończył się 21-go maja.

Duża ilość plakatów z postaciami była ukazana w całym kraju. 6 sierpnia odbyła się także wystawa w Akihabara UDX nazwana "Wystawa Danganronpa Kibougamine Academy ‘Zostań uczniem’". Ukazywała ona wiele mechanizmów z gry, jak i rozprawy klasowe.

Druga seria anime, zwana Danganronpa 3: The End of Hope's Peak Academy, była ukazana między lipcem a wrześniem 2016. Seria opowiadała o historii "Akademii Szczytu Nadziei" oraz podzielono ją na dwie części: Future Arc, który ma miejsce po Danganronpa 2: Goodbye Despair i Despair Arc, który ma miejsce przed zdarzeniami Trigger Happy Havoc. Seiji Kishi ponownie kierował serią w Lerche.

Lista odcinków

  • Odcinek 01 - Witaj w Liceum Rozpaczy!
  • Odcinek 02 - Zabić i Żyć: (Nie)normalny Arc
  • Odcinek 03 - Zabić i Żyć: Nienormalny Arc
  • Odcinek 04 - Tygodniowy Magazyn Rozpaczy Shounen: (Nie)normalny Arc
  • Odcinek 05 - Tygodniowy Magazyn Rozpaczy Shounen: Nienormalny Arc
  • Odcinek 06 - Powrót Nowej, Stuletniej, Galaktycznej Legendy! Oh Uzbrojony bohaterze, Stań ponad ziemią! (Nie)normalny Arc
  • Odcinek 07 -  Powrót Nowej, Stuletniej, Galaktycznej Legendy! Oh Uzbrojony bohaterze, Stań ponad ziemią! Nienormalny Arc
  • Odcinek 08 - Wszystkie, wszystkie przeprosiny: (Nie)normalny Arc
  • Odcinek 09 - Wszystkie, wszystkie przeprosiny: Nienormalny Arc
  • Odcinek 10 - Śmieciowe Żarcie Rozpaczy za wyścigi przez młodych: (Nie)normalny Arc
  • Odcinek 11 - Śmieciowe Żarcie Rozpaczy za wyścigi przez młodych: Nienormalny Arc
  • Odcinek 12 - Powód, dla którego Superlicealny Pechowiec zainteresował Superlicealne Morderstwo, Superlicealną Egzekucję i Superlicealną Rozpacz.
  • Odcinek 13 - Żegnaj, liceum Rozpaczy

Postacie

Wydanie DVD

Anime zostało wypuszczone na DVD & Blu-Ray 28 sierpnia. Oba, Blu-Ray i DVD przychodziły ze specjalną edycją wersji, która posiadała Makoto Naegi's Worst Day Ever (Najgorszy dzień Makoto Naegiego), krótką historię opierającą się na Makoto Naegiegim, karty, opening CD oraz 16-to kartkową broszurą z początkowym wyglądem postaci.

31 grudnia, FUNimation potrzebowali prawa do Danganronpa i na Blu-ray & DVD wydali anime z dubbingiem 10 października 2015.

Filmy

Zwiastun

Specjalne

Ciekawostki