FANDOM

Danganronpa/Zero Galeria
Danganronpa/Zero

DRZero Okładka 01

DRZero Okładka 02

Oryginalny tytuł ダンガンロンパ/ゼロ
Data wydania 16 Września, 2011
Autor Kazutaka Kodaka
Ilustrator Rui Komatsuzaki
Wydawca Seikaisha
Liczba tomów 2
Liczba rozdziałów 33

Danganronpa/Zero (ダンガンロンパ/ゼロ) to Light Novel, której akcja dzieje się przed wydarzeniami Danganronpa: Trigger Happy Havoc. Danganronpa/Zero posiada dwa tomy, obydwa napisane przez Kazutakę Kodakę, a zilustrowane przez Rui Komatsuzaki.

Streszczenie

Fabuła książki kręci się wokół dotkniętej amnezją Ryoko Otonashi, będącej Superlicealną Analityczką, oraz Superlicealnego Neurologa, Yasuke Matsudy.

Akcja rozpoczyna się miesiąc po Tragedii Akademii Szczytu Nadziei, po powrocie z jednej z kontrolnych wizyt u Yasuke, Ryoko odnajduje w swoim pokoju list, którego nadawca rozkazuje jej udać się na główny plac szkoły późną nocą. Na miejscu bohaterka odnajduje ciało jednego z członków komitetu sterującego. Przerażona dziewczyna postanawia prędko zobaczyć się z Yasuke, nie mogąc go odnaleźć, wpada na Yuto Kamishiro. Chłopak po wysłuchaniu historii Ryoko decyduje się pomóc dziewczynie. W taki sposób dwójka bohaterów rozpoczyna swoje śledztwo w sprawie morderstwa członków komitetu sterującego oraz Tragedii Akademii.

W międzyczasie uczniowie kursu rezerwowego rozpoczęli swój protest, nazwany paradą. Ryoko spotyka Mukuro Ikusabę, która zdaje się pomagać dziewczynie. Oprócz tego z niewiadomych przyczyn stała się ona jednym z celów Isshikiego Madarai. Bohaterkę nękają także dziwne wizje, w których widzi Junko Enoshimę, jednak Ryoko nie potrafi zrozumieć, co właściwie łączy ją z Junko.

Bohaterowie

Portret Imię Informacje
Ryoko Otanashi ID Ryoko Otonashi
Główna bohaterka Light Novel. Zawsze szczęśliwa i radosna, ale cierpi na zaniki pamięci, przez co musi ze sobą nosić notatnik. Posiada tytuł Superlicealnej Analityczki (超高校級の「分析力」chō kōkō kyū no “bunsekiryoku”), jednak nie jest tego świadoma.
Yasuke Matsuda ID Yasuke Matsuda
Uczeń Akademii Szczytu Nadziei, który jest odpowiedzialny za Ryoko oraz szkolne laboratorium. Jest Superlicealnym Neurologiem (超高校級の「神経学者」chō kōkō kyū no “shinkei gakusha”), przez co szkoła darzy go ogromnym zaufaniem.
Yuto Kamishiro ID Yuto Kamishiro
Uczeń Akademii Szczytu Nadziei, poszukujący sprawcy jej Tragedii. Szuka także informacji na temat Izuru Kamukury. Jest również sprzymierzeńcem Ryoko Otonashi. Uczęszcza do klasy 77-A, a jego tytuł to Superlicealny Tajny Agent (超高校級の「諜報員」chō kōkō kyū no “chōhōin”).
Kyoko Kirigiri Zero ID Kyoko Kirigiri
Uczennica Akademii Szczytu Nadziei, obecnie bada sprawę dotyczącą Izuru Kamukury oraz Tragedii Akademii Szczytu Nadziei. Posiada tytuł Superlicealnego Detektywa (超高校級の「探偵」 chō kōkō kyū no “tantei”).
Isshiki Madarai ID Isshiki Madarai
Uczeń Akademii Szczytu Nadziei powiązany ze szkolnym samorządem. Po śmierci jego członków zaczął polować na sprawcę Tragedii, jego obecnym celem jest Junko Enoshima. Posiada tytuł Superlicealnego Ochroniarza (超高校級の「ボディーガード」chō kōkō kyū no “bodīgādo”).
Soushun Murasame VA ID Sōshun Murasame
Uczeń Akademii Szczytu Nadziei i jedyny ocalały po jej Tragedii. Ostatni żywy członek szkolnego samorządu, posiada tytuł Superlicealnego Przewodniczącego Samorządu (超高校級の「生徒会長」 chō kōkō kyū no “seitokaichō”).
Junko Enoshima Zero ID Junko Enoshima
Główna antagonistka Light Novel. Jest odpowiedzialna za spowodowanie Tragedii Akademii Szczytu Nadziei. Jest również uczennicą Akademii, a jej tytuł to Superlicealna Modelka (超高校級の「ギャル」chō kōkō kyū no “gyaru”).
Mukuro Ikusaba Zero ID Mukuro Ikusaba
Uczennica Akademii Szczytu Nadziei oraz bliźniacza siostra Junko Enoshimy. Uczęszcza do klasy 78 razem z Makoto Naegim. Posiada tytuł Superlicealnego Żołnierza (超高校級の「軍人」chō kōkō kyū no “gunjin.”).
Steering Committee ID Komitet Sterujący
Naukowcy, którzy sprawują prawdziwą władzę w Akademii Szczytu Nadziei. Ukrywają prawdę dotyczącą Tragedii Akademii Szczytu Nadziei, aby szkoła nie utraciła swojej pozycji. W trakcie wydarzeń z Light Novel, członkowie komitetu zaczynają ginąć w niewyjaśnionych okolicznościach.
IZURU ID Izuru Kamukura
Tajemniczy Uczeń Akademii Szczytu Nadziei, znany jedynie przez kilka osób. Został oskarżony o spowodowanie Tragedii Akademii Szczytu Nadziei. Miejsce jego pobytu jest nieznane. Jest również jednym z celów Junko Enoshimy.
Makoto Naegi VA ID Makoto Naegi
Drugoplanowa postać. Uczeń Akademii Szczytu Nadziei, uczęszcza do klasy 78 razem z Mukuro Ikusabą,Kyoko Kirigiri oraz Junko Enoshimą.. Jego tytuł to Superlicealny Szczęściarz (超高校級の「幸運」chō kōkō kyū no “kōun”).
Jin Kirigiri Zero ID Jin Kirigiri
Dyrektor Akademii Szczytu Nadziei oraz ojciec Kyoko Kirigiri.
Chihiro Fujisaki VA ID Chihiro Fujisaki
Postać, która została jedynie wspomniana. Uczeń Akademii Szczytu Nadziei, posiadacz tytułu Superlicealnego Programisty (超高校級の「プログラマー」chō kōkō kyū no “puroguramā”) oraz wspólnik Yuto Kamishiro.
Teruteru Hanamura VA ID Teruteru Hanamura
Postać, która została jedynie wspomniana. Uczeń Akademii Szczytu Nadziei, który pomaga w jednej z kawiarni na jej terenie. Posiadacz tytułu Superlicealnego Kucharza (超高校級の「料理人」chō kōkō kyū no “ryōrinin”).

Ciekawostki