FANDOM

Chihiro Fujisaki Galeria Portrety
Jeżeli czegoś nie zrobisz, nic się nie zmieni.

–Chihiro Fujisaki, Danganronpa:Trigger Happy Havoc

Chihiro Fujisaki

Fujisaki

Chihiro drta

Talent Superlicealny Programista
Data urodzenia 14 marca
Płeć Mężczyzna
Wzrost 148 cm
Waga 41 kg
Status Martwy
Rodzina Taichi Fujisaki (Ojciec)

Alter Ego (Stworzenie)

Chiaki Nanami (SI) (Córka/Stworzenie)

Usami (Stworzenie)

Debiut Danganronpa: Trigger Happy Havoc

Chihiro Fujisaki (不二咲 千尋 Fujisaki Chihiro) jest postacią występującą w Danganronpa: Trigger Happy Havoc.

Został przyjęty do Hope's Peak Academy jako Superlicealny Programista (超高校級の「プログラマー」chō kōkō kyū no “puroguramā.”). Był programistą, który stworzył wiele innowacyjnych oprogramowań. Pracował aby utworzyć sztuczną inteligencję, który miał rzeczywistą inteligencję i ego.

Chihiro został zabity przez Mondo Owada w drugim rozdziale, po tym jak ujawnił mu swoją tajemnicę.

Potajemnie stworzył, i pozostawił program sztucznej inteligencji, Alter Ego, w celu wspierania ocalałych uczniów. Jest także twórcą Neo World Program wraz z Miaya Gekkogahara i Yasuke Matsuda.

Chihiro został wspomniany w Danganronpa Zero, jako agent Yuty Kamishiro.

Gra poboczną postać w Danganronpa 3 The end of Kibougamine.

Wygląd

Chihiro jest małym, zwinnym człowiekiem z wyglądem lalki, o krótkich, jasnobrązowych włosach i zielonkawo-brązowych oczach. Ubrany jest w ciemnozielony płaszcz z białą koszulką pod spodem, brązową spódnice, czarne skarpetki i białe buty.

Osobowość

Chihiro miał cichą i nieśmiałą osobowość. Co ciekawe, zyskał wielu fanów, w wyniku, który został odnotowany w Prologu przez Makoto Naegi. Z drugiej strony, Chihiro miał głęboko zakorzeniony kompleks przez co był postrzegany, przez innych jako "słaby". Stało się to w wyniku do wspomnień i doświadczeń z dzieciństwa, gdzie często mówili mu, że jest im trudniej ze względu na jego płeć w chwili urodzenia.

Kiedy próbował przekonać Byakuya Togami w rozdziale 2, ujawnił głębokie lekceważenie sporów występujących między przyjaciółmi. Kiyotaka Ishimaru wpadł na pomysł, że każdy powinien podzielić się tajemnicą których Monokuma planuje na ujawnienie. Oczywiście, większość z nich to odrzuciła; jednak Chihiro był jednym z nielicznych, którzy planowali ujawnić swoją tajemnicę ze swej woli. Zamiast popadania w rozpacz, stał się bardzo zdeterminowany, aby pokonać swoje słabości.

Oprócz tego, że kocha rozmawiać o wszystkim, co dotyczy jego pracy jako programista. Jest również bardzo miłym człowiekiem, jak oświadczył w jednym ze swoich darmowych imprez, że nie mógł znieść bólu komara.

Historia

Przed tragedią.

Gdy Chihiro był dzieckiem, był zbyt słaby, aby bawić się na zewnątrz z przyjaciółmi. Zmuszało go to, aby rozpocząć odtwarzanie na komputerze, aby zabić czas. Jego ojciec, objawia się w Ultra Despair Girls - Danganronpa Another Episode jak Taichi Fujisaki, jest inżynierem systemów, który opracował wiele dużych programów komputerowych, a pewnego dnia, Chihiro znalazł niepełną do pobierania, system informacjido wykorzystywania wprowadzania głosowego. Doprowadziło to do jego tworzenia własnych modyfikacji niego, a on szybko zdał sobie sprawę, że może pisać programy przez siebie.

Jego ojciec pochwalił go za jego pracę, aż końcu znalazł coś w Chihiro z czego mógł być dumny. Przez to chłopak pogrążył się w programowaniu.

Jak został starszy, Chihiro stał się przedmiotem molestowania i zastraszania. On zawsze mówił, aby "być człowiekiem", i dlatego, Chihiro powoli, ale zaczął rozwijać swój "słaby kompleks". Aby uciec od zastraszania, Chihiro zaczął się ubierać jak dziewczyna tak, żeby ludzie nie będą znęcać się nad nim jak nad słabym chłopcem. To tylko pogorszyło jego kompleks, i poczuł, że musi zachować to w tajemnicy, choćby nie wiem co. Pomimo tego, że planowo ujawnia swoją tajemnicę do reszty grupy i stara się zmienić swoje słabe strony.

Życie w Szkole Wzajemnego Zabijania

Chihiro po raz pierwszy pojawił się wraz z innymi uczniami przed bramą szkoły. Po wprowadzeniu się do Makoto, to było dla niego bolesne, dlatego przeprosił kilka razy. 

Chihiro był wyraźnie wstrząśnięty po egzekucji Leona Kuwata. Uważał, że on i inni uczniowie nie byli lepsi niż Leon Kuwata, ponieważ pośrednio zamordował go głosując na niego jako sprawcę. 

Gdy Byakuya został znaleziony w bibliotece po jego nagłym zniknięciu zaczął antagonizować Chihiro, powodując, że Mondo wtrącił się między ich, mówiąc, że to nie było w porządku, aby to zrobić, bo jest słaby. Mimo dobrych intencji, oświadczenie Mondo zdemoralizowało Chihiro.

Następnego dnia rano, uczniowie zebrali się w stołówce. Chihiro, wciąż czuje się w dół z powodu zdarzeń, z dnia poprzedniego, zaczął płakać po kłótni Mondo z Taka. Zaskoczony reakcją Chihiro, Mondo natychmiast pożałował swego działania i obiecał chronić go przed niebezpieczeństwem. To dotknęło serce Chihiro tak bardzo, że zainspirowało go do podjęcia działań i stać się silniejszym, aby nie być ciężarem dla innych.

W celu osiągnięcia tego powiedział, że rozpocznie pracę na zewnątrz, ku przerażeniu Hifumi Yamady. Po tym, Sakura Ogami i Aoi Asahina, poprosiły go aby przeszedł z nimi do sali gimnastycznej by pracować razem. Jednak Chihiro odmówił ich zaproszenie w obawie, że jego tajemnica zostanie ujawniona. 

Później Monokuma dał koperty studentów zawierających ich najbardziej kłopotliwy sekret jako motyw morderstwa, Chihiro był wstrząśnięty, że ktoś może odkryć jego sekret: "Zamiast noszenia ubrań męskich, Chihiro Fujisaki ubiera się jak dziewczyna". Jednak zamiast się bać, stał się jeszcze bardziej zdeterminowany, aby powiedzieć o swojej tajemnicy, starając się zmienić i być silniejszym. Doszedł do wniosku, że powinien dzielić się swoją tajemnicę z Mondo, którego Chihiro podziwiał. Zaprosił go więc do siłowni by poćwiczyć. 

Tej nocy, Chihiro poszedł do magazynu, by poszukać koszulki, bo potrzebuje się ubrać w coś innego na swojej pierwszej sesji treningu. Został przechwycony przez Celestie Ludenberg, która akurat przechodziła obok przechowalni. Zaskoczony nagłym pojawieniem się hazardzistki, Chihiro szybko wystartował, nie wspominając, gdzie miał zamiar się udać.

Gdy przybył do męskiej szatni, spotkał się z Mondo i objawił mu swój sekret. Jako, że Mondo wciąż był pod presją zagrożenia Monokumy. Czuł, że wybierając się nie uciekać od swojego problemu i aktywnie starać się uczynić swoje życie lepszym, Chihiro miał silniejszy charakter niż on. Mondo natomiast czuł się bardzo przytłoczony poczuciem winy rodzinnej i intensywnych, irracjonalne uczucie słabości przede wszystkim ze względu na wcześniejsze zagrożenie objawienia sekretu. Ostatecznie, jego zazdrość zamieniła się w morderczą wściekłość, co poprowadziło do przedwczesnej śmierci Chihiro.

Później okazało się, że Chihiro rozwinął sztuczny program inteligencji, próbując odszyfrować pliki o szczytowej Akademii Nadzieji i ukrył go w szatni wewnątrz dużej łazienki, z dala od kamer, w postaci laptopa, który pochodził z biblioteki. To był powód, by pozostali uczniowie byli w stanie uciec z akademii.

Życie na wyspie Wzajemnego Zabijania

Chihiro był osobą, która utworzyła Alter Ego, sztuczną inteligencję, która później dołączyła do Future Foundation, organizację "Neo Światowego Programu". Alter Ego stworzył Chiaki Nanami i Usami.

Relacje

Mondo Owada

Chihiro podziwia Mondo, myśląc, że ma dużo siły, choć nie zdawał sobie sprawy z tego, że napięcie emocjonalne Mondo było z podowu Monokumy przez zamiar ujawnienia tajemnicy wszytskich osób. Przedtem Chihiro i Mondo mieli ze sobą dobre relacje. Mondo bronił Chihiro przed Byakuya, pokazując swoją niechęć do zastraszania ludzi słabych. Wkrótce po tym, Mondo pokazał inną stronę siebie, kiedy przypadkowo krzyknął na Chihiro, powodując jego płacz. Mondo natychmiast przeprosił i obiecał, że nigdy już nie krzyknie i przysiągł na jego cześć jako człowieka. Dzięki temu udało mu się dopingować Chihiro.

Po tym jak Chihiro ujawnił swoją tajemnicę Mondo, że chce się zmienić, Mondo wpadł w szał i zabił go w chłopięcej szatni. Po realizacji tego, co zrobił, Mondo próbował zachować w tajemnicy Chihiro tak długo, jak to możliwe poprzez zmianę miejsca zbrodni, i niszcząc jego identyfikator w saunie. Mondo miał ogromne wyrzuty winy za zabicie Chihiro, i poczuł, że musi odpokutować za to, co zrobił.

Alter Ego

Chihiro stworzył Alter Ego ze starego laptopa znalezionego w bibliotece. Alter Ego posiada najwyższy szacunek dla Chihiro, odnosząc się do niego jako "Mistrz". Chihiro ukrył Alter Ego w szatni, w nadziei, że to pomoże innym uczniom uciec od szkoły.

Cytaty

  • "Cześć, miło mi Cię poznać. Jestem Chihiro Fujisaki..."
  • "Przepraszam, przenika mnie wstyd, gdy muszę siebie przedstawiać... Nieważne, mam nadzieję, że się będziemy dogadywać..."
  • "...Co? Może mi się tylko wydaje, ale... nie spotkaliśmy się wcześniej?"
  • "Nie mogę wyrazić tego, jak bardzo mnie raduje możliwość sprawiania innym radości!"
  • "Komary to także istoty żywe, one też mogą mieć swoje własne rodziny..."
  • "Jestem całkowicie bezużyteczny bez mojego komputera..."
  • "Bardzo rozwinąłem się, jeśli chodzi o programowanie i tworzenie sztucznej inteligencji... ale gdy temat dotyczy świadomości, wciąż czuję, że przede mną jeszcze długa droga. Może to nawet nie być możliwe... Nie wiem jak to ubrać w słowa, ale... Nieważne jak genialny i szczegółowy jest program... Nieważne jak ten program dobrze symuluje ludzki umysł... To wciąż za mało. Gdyby program był tylko *symulacją* myśli, zawsze czegoś by tam brakowało. Cóż... zgaduje, że najbardziej pasującym słowem jest... dusza."
  • "Gdybyś w jakiś sposób mógł przenieść swoją duszę do dysku, może wtedy powstałaby dobra SI. Tak, wiem. To nie jest język programisty. Nawet nie wiem czy w ogóle to by działało."
  • "Chcę...zacząć ćwiczyć. Jestem taki słaby... Myślałem, że gdybym porozmawiałbym o tym z kimś silnym, w jakiś sposób by to mnie zmotywowało."
  • "Widzisz, w sztucznej inteligencji jest silne SI i słabe SI. Słabe SI nie dorównuje ludzkiej inteligencji. Jest to zwykłe oprogramowanie do rozwiązywania problemów. Słabe SI tak naprawdę nie posiada własnych myśli, to po prostu ma już w sobie zaprogramowane określone funkcje." (opisując słabe SI)
  • "Zaś silne SI jest programem, który może posiąść własną świadomość. To znaczy, silne SI jest kompletną jednostką, programem komputerowym wykorzystującym swoje oblicze. Jednak, to jedynie hipoteza. Mnóstwo ekspertów nie uważa nawet, że jest to możliwe." (opisując silne SI)

Ciekawostki

  • "Fujisaki" (不二 咲) może znaczyc "Dwa rozkwitające (kwiaty)", podczas gdy "Chihiro" (千尋) przekłada się na "Tysiąc pytań"
  • Na początku Danganronpy, Chihiro pyta się Makoto czy wcześniej się już nie spotkali, co jest małą podpowiedzią do ich utraty pamięci.
  • Chihiro to jedyna postać, której obrazek memoriału był zmieniony w anime Danganronpy; zamiast zwykłego portretu, była jego ilustracja, w której się uśmiechał i patrzał na wprost.
  • W trybie szkolnym, nawiązuje on do Usami oraz Czwórki Mrocznych Bogów Zniszczenia, mówiąc, że chciałby mieć chomika lub królika, zastanawiając się przy tym czy jest jakiś w szkole.