FANDOM

Angie Yonaga Galeria Portrety
Kaede-Akamatsu-Pixel-for-Spoiler-Template

Na całej tej stronie, łącznie z galerią znajdują się spoilery do gry Danganronpa V3: Killing Harmony. Czytasz na własną odpowiedzialność.

Jachoo! Dobrze się miewasz? Z tej strony Angie Yonaga! Superlicealna Artystka!

–Angie Yonaga, prolog

Angie Yonaga

Angie Yonaga

Yonaga

Talent Superlicealna Artystka
Data urodzenia 18 kwietnia
Płeć Kobieta
Wzrost 157 cm
Waga 41 kg
Grupa krwi A
Status Martwa
Rodzina Nie podano
Aktor głosowy Minori Suzuki
Debiut Danganronpa V3: Killing Harmony

Angie Yonaga (夜長 アンジ - Yōnaga Anjī) - jedna z postaci występujących w Danganronpa V3: Killing Harmony.

Angie nosi tytuł Superlicealnej Artystki. Jest członkinią Morderczego Szkolnego Semestru.

Wygląd

Angie to niska dziewczyna. Posiada opaloną skórę, niebieskie oczy oraz białe włosy. Wokół jej pępka znajdują się najprawdopodobniej trzy tatuaże, ale mogą to być również kolczyki. Angie nosi białe bikini, które okryte jest żółtym płaszczem.

Ma ona na nogach założone białe buty, które wspaniale komponują się z jej także jasnymi bransoletkami. Jedna jest noszona na lewej ręce, zaś druga na prawej kostce.

Osobowość

Angie to bardzo pogodna osoba, nawet w sytuacjach niebezpieczeństwa - wierzy, że "Bóg Wyspy" jest zawsze po jej stronie. Ma ogromną wiarę oraz lubi się modlić, dodatkowo dziewczyna pali się do pomocy. Angie często używa zmyślonych słów pokroju "byeyonara" zamiast "sayonara".

Angie jest bardzo optymistyczną osobą, która lubi robić rzeczy po swojemu. Posiada w sobie mnóstwo radości i energii, przez co prawie zawsze ma na twarzy szeroki uśmiech, nawet, gdy inni są niezwykle poważni. Ponieważ wierzy, iż Bóg jest po jej stronie, dziewczyna nigdy się nie waha. Stwierdza także, że jeśli nie będą się zgadzać z wiarą Angie, ci zostaną ukarani przez samego Boga, a wypowiadając te słowa, Yonaga się szczerze uśmiecha. Dodatkowo, lubi ona składać ofiarę krwi, co może sprawiać wrażenie, iż dziewczyna posiada mroczniejszą stronę. Podobnie jak Ibuki, artystka mówi do innych uczniów za pomocą ich zwykłego imienia (co w Japonii jest uważane za bardzo poufałe - zazwyczaj tylko bliscy przyjaciele albo krewni zwracają się do siebie w ten sposób).

Jako Superlicealna Artystka, Angie potrafi tworzyć piękne rysunki czy rzeźby, jednak ta uważa, iż to nie ona tworzy te rzeczy, lecz jej ukochany bóg. Jej rękodzieła mogą wpływać na ludzkie chęci i myśli - przypomina to pranie mózgu.

Angie wydaje się być także logicznie myślącą osobą. Nawet, kiedy zaprzyjaźniła się z Himiko w Rozdziale 2, natychmiast ją oskarżyła o bycie morderczynią, gdyż wskazywało na to wiele dowodów. Angie stwierdziła, iż musiała to zrobić, ponieważ nie chciała, aby jej przyjaciele zginęli przez wybranie złej osoby. Dziewczyna oskarża każdego ze swoich podejrzanych kolegów, po czym zachęca, aby udowodnili swoją niewinność.

Angie dba o siebie bardziej niż innych. Jako, że wierzy w swoją religię, wykorzystuje ten powód, żeby manipulować innymi oraz robili oni to, o co ona poprosi, a gdy odmawiają, mówi, iż Bóg się im za to odpłaci. Nie lubi, kiedy uczniowie jej nie słuchają. Czasami próbuje zachęcić innych do swojej wiary, ale poddaje się, gdy zauważa, że nie są do tego chętni.

Pomimo bycia bardzo samolubnym, Angie pragnie zachęcić uczniów, a także ich prowadzić poprzez swoje słowa. W Free Time Events uważa siebie za wyrocznię, która otrzymuje wiadomości od samego Boga. Shuichi twierdzi, że ponieważ dziewczyna czuje się samotna, musi ona wierzyć w to, iż ludzie i Bóg zrobią dla niej wszystko. Kiedy Shuichi wścieka się na Angie, ta wydaje się być zaskoczona, gdyż tam, gdzie mieszka, nikt się jej nie sprzeciwiał. Z tego powodu Angie zaczyna sobie zdawać sprawę z tego, że uczucia jakie odczuwa wobec Saihary nie są sprawką Boga, a jej własną.

Zdolności

Superlicealna Artystka

Podobnie jak w przypadku innych uczniów, talent Angie został fabrycznie stworzony przez Team Danganronpa. Z tego powodu, trudno stwierdzić czy w przeszłości Yonaga była uzdolnioną artystką. Jak sam jej tytuł mówi, Angie zna się na wszelkiego rodzaju rękodziełach. Jest w stanie tworzyć rzeźby, rysunki i wiele innych, ale jak sama twierdzi - "to wszystko jest dziełem nie jej, tylko Boga". Angie potrafi stworzyć identyczną replikę z wosku, co ukazano w Rozdziale 3, gdzie wyrzeźbiła ona statuy Kaede, Ryomy, Rantaro i Kirumi w niezwykłych detalach.

W jej Free Time Events, ukazano, że jej dzieła mogą wpływać na ludzki umysł w podobny sposób do techniki robienia prania mózgu Ryoty Mitaraia. Kiedy Shuichi spogląda na jeden z rysunków, prawie natychmiastowo mdleje, a Angie stwierdza, iż to typowa reakcja, ponieważ tylko "wybrani" mogą patrzeć na jej dzieła bez omdlenia.

Historia

Przed akcją gry 

Plan Gopher 

Planem Gopher nazwano fałszywe wspomnienia stworzone dla wszystkich uczestników zabójczej gry, które rzekomo wydarzyły się przed rozpoczęciem Morderczego Semestru. Został on wcielony w życie przez rząd, po tym, jak mnóstwo meteorytów zderzyło się z Ziemią. Aby ochronić ludzką rasę przed wyginięciem, rząd zdecydował się wybrać określoną liczbę wyjątkowych istot ludzkich, wsadzić do statku kosmicznego, i pozwolić im uciec.

Angie oraz piętnastu innych licealistów zostało wybranych do tego planu. Jako, że nie chcieli opuścić swoich rodzin, uciekli oni przed swoim wyznaczonym celem.

W tym samym czasie, ekstremistyczny kult urósł w siłę. Wierzyli oni, iż meteoryty były karą, którą sprowadziła na siebie ludzkość i starali się zapobiec Planu Gopher. W ten sposób po świecie zaczęli rozprzestrzeniać się "Superlicealni Łowcy", którzy polowali na szesnastu wybranych uczniów.

Rząd zadecydował się zapanować nad sytuacją, poprzez sfałszowanie śmierci wybrańców. Plan Gopher został wcielony w życie gdy Ziemia została zniszczona. Angie i inni ruszyli w kosmos masywnym statkiem kosmicznym - prawdziwą formą Akademii Utalentowanych Więźniów.

Kokichi Oma, jeden z uczestników planu, nazwał siebie członkiem Szczątek Rozpaczy Junko Enoshimy, który jest osobą stojącą za Zabójczą Grą oraz ogłasza, że to on wpuścił Monokumę na statek, dzięki czemu zmusił Angie i innych do brania udziału w Zabójczej Grze.

Trzeba zwrócić uwagę na to, iż Angie nie posiada wspomnień z tego zdarzenia, gdyż została zamordowana, nim była w stanie je zdobyć przez Światło Wspomnień w Rozdziale 5.

Prawdziwe zdarzenia

W rzeczywistości wspomnienia Angie o planie Gopher zostały fabrycznie stworzone przez Team Danganronpa na potrzebę zabójczej gry - 53 sezonu Danganronpy - popularnego serialu telewizyjnego. Angie dobrowolnie zgłosiła się do wzięcia udziału w Grze.

Yonaga oraz reszta nieutalentowanych piętnastu uczniów przeszli przez proces fabrykacji, gdzie stworzono ich wspomnienia, a także osobowości. Otrzymała ona talent Superlicealnej Artystki. Wszystko to było po to, aby uszczęśliwić widownię Danganronpy. Po zakończeniu procesu fabrykacji, Angie wraz z resztą Utalentowanych Więźniów weszła na teren Akademii jako całkowicie inna osoba, która oficjalnie brała udział w 53-im sezonie zabójczej gry, znanej także jako Morderczy Szkolny Semestr.

Danganronpa V3: Killing Harmony 

Przeszłość

Angie pochodzi z wyspy, znajdującej się na środku oceanu, gdzie ludzie czczą Atue, boga wyspy. Wyspa opisana jest jako raj, otoczony różnoraką roślinnością. Populacja wyspy składa swojemu Bogu ofiarę w postaci krwi.

Żyjąc na wyspie, Angie uznała, że jest wyrocznią, słyszącą głosy Boga. W ten sposób zaczęła kontrolować całą wyspę, a słów Boga używała, aby inni robili rzeczy za nią, ponieważ było zakazane sprzeciwić się słowom bóstw. Wprawdzie większość tych próśb było jedynie zachciankami Angie, lecz nie widziała ona żadnej różnicy między jednym a drugim, i myślała, że to były polecenia boga. Ukazano, iż dziewczyna czuła się samotna, dlatego czasami nakazywała organizowanie festiwali.

Chodziła ona do Liceum Wszystkiego i Niczego (ナンデモカンデモ高校).

Jednak trudno powiedzieć ile w tym znajduje się prawdy, a ile z tego zostało stworzone przez Team Danganronpa.

Morderczy Szkolny Semestr

Angie była widziana na Ołtarzu Wyroku, gdzie się radośnie przestawiła Kaede Akamatsu. Powiedziała, że czci Boga Wyspy, a jej dzieła są ofiarą dla boga.

Rytuał Przywołania

W Rozdziale 3, Angie stworzyła Samorząd Szkolny Akademii Utalentowanych Więźniów i powstrzymała uczniów przed wychodzeniem nocą na zewnątrz. Była także zajęta przygotowaniami do rytuału, mającego na celu ożywienie Rantaro Amamiego.

Około 2-giej nad ranem, Angie zauważyła Korekiyo przygotowywującego się do morderstwa. Kiedy Angie była zajęta czymś innym, Korekiyo ją ogłuszył deską, a następnie wbił jej katanę w tył szyi, ostatecznie zabijając.

Gdy z rana odkryto ciało Angie, Korekiyo zasugerował zrobienie rytuału, żeby skomunikować się z duszą Angie, co doprowadziło do śmierci Tenko.

Relacje

Akademia Utalentowanych Więźniów

Himiko Yumeno

Angie i Himiko zaprzyjaźniają się w Rozdziale 2, przez co Tenko staje się zazdrosna. Himiko uwielbia pokazywać swoje magiczne sztuczki Angie i Tenko, do tego Angie sama przy jednej z nich asystowała, jednak ten trik został przerwany z powodu morderstwa Ryomy Hoshiego. Pomimo swej przyjaźni, Angie natychmiastowo oskarża Himiko o bycie morderczynią, gdyż wskazuje na to wiele dowodów.

Później, Angie próbuje przekonać Himiko do religii. Początkowo, Yumeno wydała się być niezainteresowana tą propozycją, jednak później decyduje się pójść w jej ślady i czcić "urodziwego" Boga. Z tego powodu, Tenko dołączyła do Samorządu Szkolnego, ale potem zdradziła Angie.

Kiedy obie dziewczyny umarły z rąk Korekiyo, Himiko była zrozpaczona oraz z całych sił starała się odnaleźć mordercę.

Tenko Chabashira

Tenko posiada dziwną relacje z Angie. Jako, że ona nie wierzy w pomoc od Boga, uznaje Angie za nietypową osobę, ponieważ zawsze jest szczęśliwa, wiedząc, iż Bóg jest po jej stronie.

Z czasem Tenko zaczyna nie lubić Angie i być zazdrosna, kiedy Himiko decyduje się pójść w ślady Angie oraz wraz z nią czcić "urodziwego" Boga. W Rozdziale 3, Tenko dołączyła nawet do Samorządu Szkolnego, prowadzonego przez Angie, tylko po to, aby być blisko Himiko.

Jednak, Tenko była zaskoczona śmiercią Angie i próbowała ją przywrócić, biorąc udział w rytuale, który ma odkryć morderce, lecz jej się nie powodzi, ponieważ zostaje zabita przez Korekiyo.

Kaede Akamatsu

Kaede uważa Angie za bardzo religijną osobę i jest dość zaskoczona, kiedy ta pyta się o trochę krwi, aby złożyć ją w ofierze dla jej boga. Kaede twierdzi, iż niełatwo będzie się zaprzyjaźnić z Angie.

Gdy na Kaede została wykonana egzekucja, Angie wydawała się przebaczyć jej grzecy i powiedziała, że będzie ona spoczywać w niebie, lecz Miu odpowiedziała, iż Kaede posiadała nieodpowiedni tor.

Cytaty

  • "Jachoo! Dobrze się miewasz? Z tej strony Angie Yonaga! Superlicealna Artystka!"
  • "Wiara jest ważna~ Bóg uratuje tylko tych, którzy wierzą~"
  • "Pan przemówił...słuchanie tego, co wszyscy mają do powiedzenia jest bardzo ważne."
  • "Angie może słyszeć głosy Boga, bo Bóg Wyspy jest zawsze po stronie Angie."
  • "Daj znać, jeśli zechcesz się modlić, okeeeej? Byeonara!"
  • "To nie był człowiek, lecz bóg."
  • "Wszystko dobrze! Bóg na nas patrzy!"
  • "Angie wraz z Bogiem także się postara~ Ponieważ życie jest szczęśliwsze niż śmierć."

Ciekawostki

  • Angie mówi o sobie w trzeciej osobie.
  • Jej nazwisko, 夜長 Yonaga oznacza długa noc.
  • W japońskiej wersji gry Angie używa zwrotu "神様" (kamisama), natomiast w angielskiej i francuskiej - prawdopodobnie z powodów religijnych - używa zwrotu Atua.
  • W ankiecie na najpopularniejszego ucznia Dangaronpy V3 przez MyNavi, Angie zajęła czternaste miejsce.