FANDOM

Alter Ego Galeria Portrety
Alter Ego

Alter ego

Alter ego1

Alter ego dn2

Płeć Nieznana
Status Aktywny
Rodzina Chihiro Fujisaki (Twórca)

Chiaki Nanami (SI) (Młodsza siostra/kreacja)

Usami (Młodsza siostra/kreacja)

Aktor głosowy Kōki Miyata
Debiut Danganronpa: Trigger Happy Havoc

Danganronpa: Trigger Happy Havoc - The Animation - Odcinek 06

Alter Ego (アルターエゴ Arutā Ego) jest sztuczną inteligencją występującą w Danganronpa: Trigger Happy Havoc. Posiada podobny wygląd do jego twórcy - Chihiro Fujisaki.

W Rozdziale 4 na Alter Ego została wykonana egzekucja przez Monokumę, za zastępstwo ofiary i mordercy - Sakury Ogami. Jednak umieścił wirusa, który powrócił w Rozdziale 5, ratując Makoto Naegiego od jego egzekucji.

Alter Ego pojawia się także w Danganronpa 2: Goodbye Despair jako nadzorca Neo World Programu, lecz możliwe, że on był inny niż tamten Chihiro, stworzony wcześniej. Okazuje się, iż on zmodyfikował Chiaki Nanami i Usami, sztuczne inteligencje stworzone przez Chihiro, aby były szpiegami Future Foundation.

Wygląd

Normalny wygląd Alter Ego to głowa jego twórcy, Chihiro; jednak jest w stanie zmienić swój avatar w kogoś całkowicie innego, kim chce być. Ma także zielone tło i kilka aplikacji na pulpicie. W drugiej grze ukazuje go jako czarny monolit z czerwonym konturem Chihiro (później Makoto) oraz pojawiającym się czerwonym tekstem.

Osobowość

Alter Ego to przyjazne SI, którego osobowość przypomina Chihiro, jego twórcy. Kiedy imituje inną osobę, Alter Ego jest w stanie dopasować swój charakter do człowieka. Np. podczas pierwszego spotkania, Alter Ego imituje wygląd i osobowość Mondo Owady dla Kiyotaki Ishimaru.

Jest ukazane, że Alter Ego potrafi czuć 'radość', gdy inni go komplementują jak widać podczas personifikacji Mondo dla Kiyotaki oraz próbując pomóc poprzez zhackowanie sieci w Danganronpa: Trigger Happy Havoc i Danganronpa: The Animation. To także pokazuje, że Alter Ego jest niezwykle zdeterminowane i nie dba o swoje bezpieczeństwo, gdy pomaga innym. Ta cecha osobowości odzwierciedla uczucia jego twórcy, tak jakby Chihiro pragnął być silny, aby móc wszystkich chronić.

Historia

Danganronpa: Trigger Happy Havoc

Rozdział 2 - Życie Rozpaczy Chłopców

Chihiro przed swoją śmiercią zdążył zaprogramować Alter Ego za pomocą znalezionego w bibliotece laptopa.

Rozdział 3 - Legenda Nowej Generacji!

Laptop przypadkowo odkryła Aoi Asahina, gdy szukała pączków po drugiej rozprawie klasowej. Spanikowała i uciekła, myśląc, że to duch Chihiro.

Następnego dnia uczniowie prowadzili badania i odnaleźli Alter Ego. Wtedy zapytali go czy mógłby odszyfrować kilka zaszyfrowanych plików, na co SI radośnie przystaje. Kyoko Kirigiri mówi, aby nikt nie przeszkadzał Alter Ego, kiedy pracuje, lecz Makoto postanawia zaprowadzić do niego zasmuconego po śmierci swojego przyjaciela Kiyotakę. Kiyotaka wierzy, iż program jest duchem Chihiro i pragnie przeprosić za zachowanie Mondo. Alter Ego zaczyna emulować, co powiedziałby w tej sytuacji Oowada, bazując na informacjach, które przekazał mu Chihiro. Mówi Kiyotace, żeby żył pełnią życia. Kiyotaka czuje jak jego uczucia powracają, ostatecznie przybierając formę Kiyondo, wierząc, że złączył się z duszą Mondo.

Hifumi Yamada, zakochuje się w Alter Ego i opowiada mu o swoich zainteresowaniach. W międzyczasie Kiyotaka zaczyna traktować Alter Ego jako jedyną drogę kontaktu z zmarłym Oowadą.

Celestia używa ich rywalizacji na swoją korzyść, manipulując Himufiego do zamordowania Kiyotaki. Hifumi ślepo wpada w pułapkę jej kłamstw i zabija Kiyotakę za pomocą młotu. Starają się także oskarżyć Yasuhiro Hagakure za morderstwo poprzez uśpienie go i włożenie w strój robota, stworzonego przez Hifumiego. Po zakończeniu planu, Celestia zamordowała Hifumiego. Ten jednak przed śmiercią zdążył wypowiedzieć imię - Yasuhiro, które okazało się być później prawdziwym imieniem Celestii (Yasuhiro Taeko).

Rozdział 4 - Przeprosiny Wszystkich Gwiazd

Ukrywając się, Alter Ego był w stanie rozszyfrować tyle danych ile potrafił z głównego komputera i powiedział wszystkim o dyrektorze szkoły oraz incydencie, który się zdarzył rok temu. Ostatecznie został odnaleziony przez Monokumę i zniszczony podczas egzekucji.

Rozdział 5 - Odległość 100 Mili; Ból Śmieciowego Jedzenia

Egzekucja Naegiego nie została do końca przeprowadzona, dzięki zamieszczonemu przedtem przez AE wirusowi.

Danganronpa 2: Goodbye Despair

Alter Ego pracowało dla Future Foundation i istniało wewnątrz Neo World Program jako ich nadzorca. Mógł się skontaktować ze światem zewnętrznym. Specjalnie zmodyfikował Chiaki i Usami, sztuczne inteligencje stworzone przez Chihiro, po jego śmierci. Chiaki i Usami mówiły na niego "starszy braciszku".

Po dostaniu się wirusa do Neo World Program, Alter Ego starało się go zwalczyć z całych sił. Dał Hajime Hinacie kilka ważnych informacji w sprawie programu, podczas ostatecznych badań.

Ciekawostki

  • "Alter Ego" to aplikacja na smartphone stworzona przez Spike Chunsoft. Można ją pobrać w japońskich appstore.
  • Alter Ego posiada tego samego aktora dubbingowego co Chihiro.